Hoe het best omgaan met stress

Een beetje gezonde spanning is helemaal niet verkeerd, het zorgt er voor dat je oplet en scherp bent. Je ademhaling gaat sneller en de bloeddruk stijgt. Voordat je op vakantie gaat, een belangrijke presentatie hebt of voor een examen zijn de meeste mensen gespannen. Na de situaties verdwijnt meestal de spanning en is de situatie weer normaal.

Maar soms is dat niet het geval, dat wordt er te veel van je gevraagd en kom je niet tot rust. Ook is steun uit je omgeving erg belangrijk. Als je problemen op het werk of thuis hebt zorgen zulke situaties voor extra spanning en stress.

Dan kan het zo zijn dat je het gevoel hebt constant gestrest te zijn. Ontspannen lukt niet meer en je bent moe en geïrriteerd. ’s Avond kom je slecht in slaap, dan wordt stress echt een probleem en is erg ongezond. Gelukkig kan je hiervoor in stress therapie om de symptomen weg te nemen.

Om de stressklachten af te nemen kan je in stress behandeling gaan, enkele oplossingen kunnen u aardig op de weg helpen, deze zijn:

  • Denk aan dingen wat u energie geeft
  • Wat zijn je positieve eigenschappen en haal daar kracht uit
  • Praat over je problemen met iemand die vertrouwd
  • Schrijf eventueel uw gebeurtenissen op op papier

Een vervolg stap hiervoor zal zijn:

  • Keuzes maken, sommige verplichtingen moet je definitief laten vallen als het allemaal te veel wordt
  • Probeer de omstandigheden in uw gezin/relatie/werk kunt verbeteren, zodat je hier minder stress ervaart.

Related

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Latest posts

Welke sneakers voor in de zomer?

Schoenen zijn kledingstukken/accessoires die een outfit af kan maken. Over het algemeen vinden mensen het leuk om nieuwe schoenen uit te zoeken. Zo kan...

Kunststof kozijnen

Uw kozijnen zijn een belangrijk onderdeel van uw woning, doordat ze een deel van het uiterlijk bepalen. Daarom is het zo fijn dat kunststof...

Categories